Σύλλογος Π.Ε. "Ρ. Ιμβριώτη": ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
κ. Σχολικοί Σύμβουλοι,
κ. Σχολική Σύμβουλε Νηπιαγωγών της 52ης περιφέρειας,
κ. Σχολική Σύμβουλε Δασκάλων της 14ης περιφέρειας,
Ενώ τα σχολεία υπολειτουργούν, τα ταμεία είναι άδεια, τα κενά παραμένουν, τα παιδιά στοιβάζονται σε πολυπληθή τμήματα, παιδιά με ειδικές ανάγκες πετάγονται στα γενικά σχολεία χωρίς όρους και προϋποθέσεις, κλείνουν ολοήμερα και συμπτύσσουν τμήματα, μετακινούν εκπαιδευτικούς καθημερινά, μπροστά σε όλα αυτά, άφαντοι οι Σχολικοί Σύμβουλοι!
Όταν πρόκειται όμως για την προώθηση του "νέου", "κοινωνικού¨ νηπιαγωγείου και σχολείου της ημιμάθειας, της ΕΕ και των επιχειρήσεων και την προώθηση του αντιδραστικού εργαλείου της αξιολόγησης, οι Σχολικοί Σύμβουλοι πρώτοι και καλύτεροι! Καθημερινά πιέζουν τους συναδέλφους να μπουν σε "καινοτόμα" προγράμματα, που είναι βασικό κριτήριο αξιολόγησης, αλλά και σε αυτό καθεαυτό τις διαδικασίες της αξιολόγησης (να κρεμάσουν προγραμματισμό δράσης στο παρατηρητήριο, να φτιάξουν portfolio...). Κι ας ξέρουν ότι ως Σύλλογος και ως Κλάδος απέχουμε από κάθε διαδικασία αξιολόγησης.
Στην κατεύθυνση αυτή κινείται η Σχολική Σύμβουλος Νηπιαγωγών της 52ης περιφέρειας κ. Πρεβεζάνου Βαρβάρα, η οποία μάλιστα έστειλε δική της πολυσέλιδη φόρμα προγραμματισμού, που αποτελεί πλήρη αξιολόγηση νηπιαγωγείου, εκπαιδευτικού και μαθητή και πιέζει τις νηπιαγωγούς να τη συμπληρώσουν και να τη στείλουν στην ίδια ενώ παράλληλα να την κρεμάσουν στο παρατηρητήριο!
Ενώ στην επικοινωνία του Προέδρου του Συλλόγου μας με τη συγκεκριμένη Σχολική Σύμβουλο ειπώθηκε ότι η συγκεκριμένη φόρμα στάλθηκε μετά από "αίτημα" συναδελφισσών, που δεν ήξεραν τάχα τι να γράψουν και πώς να το γράψουν και ότι δεν είναι υποχρεωτική, η ίδια η ζωή δείχνει ότι στην πράξη η συγκεκριμένη Σχολική Σύμβουλος συνεχίζει να πιέζει τις νηπιαγωγούς να στείλουν και να κρεμάσουν τον προγραμματισμό!
Παράλληλα, κι ενώ βρισκόμαστε ως Σύλλογος και ως Κλάδος σε διαδικασία αποτροπής της αξιολόγησης και έχουμε πάρει συγκεκριμένες αποφάσεις για το τι πρέπει να κάνει και τι δεν πρέπει καθένας μας, ώστε να μπλοκάρουμε την αξιολόγηση, η Σχολική Σύμβουλος δασκάλων της 14ης περιφέρειας κ. Ημέλλου Όλγα μπαίνει στις τάξεις, κάθεται στα τελευταία θρανία και σημειώνει κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας (κάτι που είχαμε καταγγείλει ξανά πριν δύο χρόνια)! Πόσοι από μας δε ζήσαμε αυτή την εικόνα στα μαθητικά μας χρόνια από τους πάλε ποτέ επιθεωρητές! Μόνο που, όπως φαίνεται, οι σημερινοί Σχολικοί Σύμβουλοι έχουν μεγαλύτερα καθήκοντα: να περάσουν το νέο νηπιαγωγείο και το νέο σχολείο της ημιμάθειας, της φτηνής κατάρτισης, της ΕΕ και των επιχειρήσεων. Δεν είναι τυχαίο που πολλές φορές πίσω από σεμινάρια σχολικών συμβούλων υπάρχουν χορηγοί!
Κατά τη διάρκεια επικοινωνίας του Προέδρου με την κ. Ημέλλου, η συγκεκριμένη Σχολική Σύμβουλος ισχυρίστηκε ότι παρακολουθεί μόνο τα τμήματα της Α τάξης και στα υπόλοιπα μπαίνει μετά από συνεννόηση όταν της ζητηθεί και απλώς σημειώνει σχεδιαγράμματα που αφορούν τους μαθητές. Η πραγματικότητα τη διαψεύδει! Τα σχεδιαγράμματα της κας Ημέλλου αφορούν και τους εκπαιδευτικούς! Και να μία τρανταχτή απόδειξη:
Η κα Σύμβουλος, κατά τη διάρκεια προκαταρτικής εξέτασης, στην οποία της ζητήθηκε να παρέχει τις απόψεις της για καταγγελία γονιού (με ανακριβή και ανυπόστατα στοιχεία) εναντίον συναδέλφου του 8ου Δημοτικού σχολείου Βύρωνα (να σημειωθεί ότι η υπόθεση έκλεισε και ο συνάδελφος δεν παραπέμφθηκε σε ΕΔΕ), για να χαρακτηρίσει το συνάδελφο, χρησιμοποίησε στοιχεία μέσα από το πρόγραμμα Γραφή/παραγωγή γραπτού λόγου: Δρω ερευνώντας! Να θυμίσουμε ότι, μετά από αίτημα μελών του Συλλόγου μας, με παρέμβαση μέλους του Δ.Σ. και του μέλους μας στο Δ.Σ. της ΔΟΕ, είχαμε ζητήσει να μην κρεμαστεί πουθενά η εργασία των συναδέλφων ούτε να χρησιμοποιήσει η Σχ. Σύμβουλος στοιχεία της έρευνας. Η κα Ημέλλου στην παραπάνω προκαταρτική εξέταση, πέρα από το ότι χρησιμοποιεί στοιχεία του επιμορφωτικού σεμιναρίου, προχωρά παραπέρα σε αξιολόγηση του συναδέλφου και με στοιχεία που στηρίζονται σε παρακολούθηση μαθήματος στην τάξη του. Η αξιολόγηση του συναδέλφου περιλαμβάνει με λεπτομέρειες όλους τους δείκτες για την αξιολόγηση του μαθήματος και αποδεικνύει ότι η παρουσία των συμβούλων στην τάξη καμία απολύτως σχέση δεν έχει με τη στήριξη και την ανατροφοδότηση των εκπαιδευτικών αλλά με την κατηγοριοποίηση και στην συγκεκριμένη περίπτωση την αρνητική αξιολόγηση του συναδέλφου. Άρα οι σημειώσεις της κας Συμβούλου αφορούν και τους εκπαιδευτικούς και απ' ότι φαίνεται πιάνουν τόπο!
Φτάνει πια! Ως εδώ και μη παρέκει! Έξω οι αξιολογητές από τις σχολικές τάξεις και τα σχολεία! Η αξιολόγηση δεν έχει περάσει και δε θα περάσει! Όσοι βιάζονται να την εφαρμόσουν τους κάνουμε σαφές τα εξής και καλούμε τους συναδέλφους να τηρήσουν πρωτίστως οι ίδιοι τις συλλογικές μας αποφάσεις:
- Ορθά το καταστατικό του Συλλόγου μας προβλέπει εδώ και χρόνια να μη γίνονται μέλη του σωματείου μας οι κυβερνητικοί εντολοδόχοι (περιφερειακοί διευθυντές, διευθυντές εκπαίδευσης και σχολικοί σύμβουλοι).
- Έστω και καθυστερημένα ο Κλάδος στην 83η Γ.Σ., τον Ιούνη του 2014, αποφάσισε οι παραπάνω εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας να διαγραφούν από τους Συλλόγους (σε όσους ήταν ως τώρα μέλη). Τον ίδιο δρόμο θα ακολουθήσουν και όσοι διευθυντές σχολείων γίνουν αξιολογητές. Άλλωστε απ' ότι φαίνεται τα στελέχη εκπαίδευσης γνωρίζουν ότι οι δρόμοι μας χωρίζουν γι' αυτό έχουν ήδη στήσει Ένωση Σχολικών Συμβούλων, Ένωση Διευθυντών Εκπαίδευσης, Ένωση Διευθυντών... Καθένας στο πόστο του!
- Ο Σύλλογός μας και ο Κλάδος βρίσκεται σε διαδικασία αποτροπής της αξιολόγησης και με συλλογική απόφαση δε συμμετέχουμε σε καμία ανάλογη διαδικασία. Με συγκεκριμένα μέτρα, που αναφέρονται αναλυτικά στο 78ο ενημερωτικό του Συλλόγου μας, συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή των ΑΔΕΔΥ-ΔΟΕ, που σημαίνει ότι απέχουμε από οποιαδήποτε διαδικασία αφορά την αξιολόγηση.
- Καλούμε τους συναδέλφους να τηρήσουν συλλογική στάση ώστε να αποτρέψουμε τον αντιδραστικό μηχανισμό της αξιολόγησης. Συγκεκριμένα όλοι εμείς οι εκπ/κοί μέλη του Συλλόγου:
- Δεν μπαίνουμε σε ομάδες εργασίας.
- Δεν παραδίδουμε προγραμματισμό και δε στέλνουμε οτιδήποτε μπορεί να αναρτηθεί στο παρατηρητήριο της αξιολόγησης.
- Δεν κάνουμε αίτηση για εθελοντική αξιολόγηση.
- Δεν παραδίδουμε έκθεση ατομικής αξιολόγησης (αν μας δοθεί σχετική φόρμα την παραδίδουμε στο Σύλλογό μας) και δεν παραδίδουμε φάκελο.
- Δεν δεχόμαστε κανέναν αξιολογητή στην τάξη.
- Δε συμβάλλουμε στη διαφοροποίηση του σχολείου μας με οποιονδήποτε τρόπο.
- Με βάση τα παραπάνω δεν κρεμάμε στο παρατηρητήριο κανέναν προγραμματισμό δράσης νηπιαγωγείου ή δημοτικού και φυσικά δε συμπληρώνουμε ανάλογες φόρμες που στέλνουν οι ίδιοι οι Σχολικοί Σύμβουλοι. Επίσης δε δεχόμαστε κανέναν αξιολογητή στην τάξη. Ο Σχολικός Σύμβουλος είναι, με βάση το νομοθετικό πλαίσιο, ο ένας από τους δύο αξιολογητές του εκπαιδευτικού (ο δεύτερος είναι ο διευθυντής). Άρα δε δεχόμαστε στην τάξη το Σχολικό Σύμβουλο, συμμετέχοντας στην απεργία-αποχή και στα μέτρα αποτροπής της αξιολόγησης.
ΣΥΣΠΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ, ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΑΠΟΤΡΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!
Το Δ.Σ.