ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ : Συγχωνεύσεις για το «καλλικρατικό» σχολείο της «αγοράς»
«Κάνουμε διαβούλευση για τις συνενώσεις και ιδρύσεις σχολείων, με βάση το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Φέτος, με τους νέους Δήμους, απαιτείται ιδιαίτερη συνεργασία», δήλωσε, μεταξύ άλλων, χτες, η υφυπουργός Παιδείας για τα σχέδια της κυβέρνησης για συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων.
Το υπουργείο Παιδείας ξεκίνησε, προχτές, 4ημερη «διαβούλευση» (!) για τα κριτήρια των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων για το νέο «χάρτη» του σχολείου της «αγοράς». Η υφυπουργός Παιδείας δεν αναφέρεται τυχαία στη συνεργασία με τους καλλικρατικούς δήμους, αφού η νέα διοικητική δομή της χώρας συνδέεται με τη δομή του σχολείου της «αγοράς», το οποίο - προοπτικά - θα έχει πιο άμεση σχέση με την τοπική διοίκηση. Τα «αυτόνομα» σχολεία που σχεδιάζονται θα εξαρτώνται απ' τον εάν ο δήμος που υπάγονται είναι σε καλή οικονομική κατάσταση, θα «τρέχουν» να αναζητούν χρηματοδότηση από χορηγούς και οι γονείς θα κληθούν να συμβάλλουν ακόμα περισσότερο οικονομικά.
Υπενθυμίζουμε ότι στη «διαβούλευση» δεν υπάρχει, καν, το ερώτημα εάν πρέπει να γίνουν οι συγχωνεύσεις, αυτές επιβάλλονται, αφού είναι μέρος του σχεδιασμού για το σχολείο της αγοράς. Οπως αναφέραμε και χτες, απ' τα κριτήρια των συγχωνεύσεων προκύπτει, μεταξύ άλλων, ότι οι συγχωνεύσεις θα αποτελέσουν γενικό φαινόμενο, αφού όλα τα συστεγαζόμενα σχολεία θα συγχωνευθούν, δεν προβλέπεται να κτιστούν νέα κτίρια και υποδομές σε αυτή τη διαδικασία, εξαντλείται το αντιπαιδαγωγικό όριο των 25 μαθητών και 30 μαθητών ανά τάξη, στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αντίστοιχα, ενώ η μεταφορά των μαθητών «πηγαίνει» στη «συγκοινωνιακή κάλυψη της περιοχής», δηλαδή στα ΚΤΕΛ και τα λεωφορεία!