ΕΛΜΕ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ ΙΘΑΚΗΣ : ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ, ΔΙΑΘΕΣΕΙΣ σε Α΄βάθμια και ΤΑΔ: ΜΟΧΛΟΙ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΕΛΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καταγγέλλει την προσπάθεια πλήρους ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων με μοχλό τις μετατάξεις, τις μετακινήσεις από εκπαιδευτική βαθμίδα σε εκπαιδευτική βαθμίδα, από εργασιακό χώρο σε εργασιακό χώρο, στο όνομα της συμπλήρωσης ωραρίου ή της καλύτερης αξιοποίησης του εκπαιδευτικού και εν γένει ανθρώπινου δυναμικού.
- η μαζική είσοδος μεταταγμένων δημοσίων υπαλλήλων ως εκπαιδευτικών όταν μία σειρά δημόσιες υπηρεσίες που καταργούνται είναι απαραίτητες για το λαό. Μία τέτοια εξέλιξη, την οποία επιβεβαίωσε ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, θεωρεί ως «δεδομένο» την κατεύθυνση που η ΕΕ και τα μονοπώλια έχουν επιβάλλει στην οικονομία. Πλασάρουν την επιλογή σαν «βοήθεια» στους εργαζόμενους!!! Κι αυτό όταν χιλιάδες αναπληρωτές, ωρομίσθιοι και επιτυχόντες – διοριστέοι του ΑΣΕΠ είναι ουσιαστικά απολυμένοι…
- η συμπλήρωση ωραρίου από και προς τα δημοτικά σχολεία και τα ΙΕΚ, η οποία καταργεί ζώνες ωραρίων και ελαστικοποιεί το εργασιακό και διδακτικό ωράριο, οδηγεί σε ανεξέλεγκτο αριθμό σχολείων στα οποία «μπαινοβγαίνουν» οι εκπαιδευτικοί – χωρίς καν να προλάβουν να γνωρίσουν τους μαθητές και τις μαθήτριές τους. Η ρύθμιση αυτή επιβάλλει τη συνθήκη του «ενεργού» - αμειβόμενου και «ανενεργού» - απλήρωτου χρόνου (δηλ. του χρόνου παραμονής στο σχολείο ή του χρόνου μετακίνησης σε άλλο σχολείο)– αφού υπολογίζει μόνο το διδακτικό ωράριο ως ενεργό χρόνο!!!
- Οι μετακινήσεις στα ΤΑΔ από άλλους χώρους (Α΄βάθμια και όχι μόνο) ισοδυναμούν με μετάταξη και με τα σημερινά δεδομένα υπονομεύουν το εργασιακό καθεστώς των ήδη υπηρετούντων γυμναστών στα σχολεία της Β΄βάθμιας.
- κ.ο.κ.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ επισημαίνει ότι η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων αφορά όλους ανεξάρτητα αν κάποιοι – προσωρινά - μπορεί να «ωφεληθούν». Χωρίς συνολική αντίληψη και δράση για τον άλλο δόμο ανάπτυξης της οικονομίας, σε όφελος του λαού θα αναπτυχθούν ισχυρές εσωτερικές συγκρούσεις μεταξύ των εργαζομένων. Εκεί θέλουν να οδηγήσουν το πράγμα και οι δυνάμεις του συστήματος που δρουν μέσα στα συνδικάτα. Ειδικά, για την εκπαίδευση το αίτημα για ενιαία δωδεκάχρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο πρέπει να συνδεθεί με το δόμηση από τα κάτω προς τα πάνω και ενός ενιαίου συνδικάτου κλαδικού, στο οποίο επιβάλλεται να συμπεριληφθούν δάσκαλοι, καθηγητές ανεξάρτητα εργασιακής σχέσης καθώς και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί.