ΣΕΠΕ "Έλλη Αλεξίου"

Το πολυνομοσχέδιο να μην κατατεθεί στη Βουλή...

07/05/2020 - 11:38

ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΤΕΘΕΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ

Μέσα σε συνθήκες πανδημίας, εγκλεισμού και απαγορεύσεων κυκλοφορίας και συγκεντρώσεων, με κλειστά σχολεία, το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση της ΝΔ έδωσε στη δημοσιότητα και θέτει σε δημόσια «διαβούλευση» το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Πρόκειται για μια άκρως επιθετική εκ μέρους της Κυβέρνησης προσπάθεια εκμετάλλευσης της κρίσης και της πανδημίας ως ευκαιρίας, ώστε να περάσει ριζικές αναδιαρθρώσεις που επιφέρουν συντριπτικά πλήγματα σε βάρος της Δημόσιας Εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών. Πρόκειται για απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που δίνουν εδώ και μέρες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες αναστολής λειτουργίας των σχολείων, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης.  

Η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ Πρωτοχρονιά ψήφισε τον νόμο για τους αναπληρωτές και Πάσχα τον νόμο για το Λύκειο. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. κατακαλόκαιρο κατάργησε το Πανεπιστημιακό άσυλο. Αυτή τη φορά «σπάει το κοντέρ» της πολιτικής αθλιότητας. Αξιοποιεί την «κρίση του κορονοϊού» ως «ευκαιρία» για να υλοποιήσει τα σχέδιά της απέναντι στα μορφωτικά και εργασιακά μας δικαιώματα.

Με την επιβολή καθεστώτος έκτακτης ανάγκης, και επιχειρώντας να βάλει τα εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα σε γύψο και τις λαϊκές ελευθερίες σε περιορισμό μέσα σε καθεστώς απαγόρευσης κυκλοφορίας και συναθροίσεων, πιστή στη στρατηγική της ΕΕ-ΟΟΣΑ και ΣΕΒ στην εκπαίδευση, η κυβέρνηση προετοιμάζει μια «κανονικότητα» που πατώντας στο δόγμα «νόμος, τάξη, κέρδη» θα περιλαμβάνει τη μονιμοποίηση των ‘έκτακτων’ ρυθμίσεων, την πλήρη ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, την ανεργία, τη φτώχεια τη διάλυση δημόσιων και κοινωνικών αγαθών όπως αυτό της Παιδείας. 

Το νομοσχέδιο πρέπει να μείνει στα χαρτιά, να αποσυρθεί εδώ και τώρα γιατί:

  • Προωθείται η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο!! Η καθιέρωση του ελάχιστου αριθμού των 20 μαθητών ανά τάξη στα 7θέσια και πάνω Δημοτικά (με το ανώτατο όριο να αυξάνεται στους 24 μαθητές + 10%,) και των 16 στα 2θίεσια και πάνω Νηπιαγωγεία θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών, σε απολύσεις αναπληρωτών.  Έτσι επιτυγχάνεται ο στόχος του ΟΟΣΑ για αύξηση του μέσου όρου μαθητών ανά τμήμα και φυσικά  χειροτερεύουν οι όροι της εκπαιδευτικής διαδικασίας.  
  • Υψώνει νέους ταξικούς φραγμούς, θέτει νέα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν, να περάσουν στα Πανεπιστήμια. Μετατρέπει το Γυμνάσιο και το Λύκειο σε εξεταστικά κέντρα-κάτεργα. Επαναφέρει την Τράπεζα Θεμάτων σε όλες τις τάξεις στο Γενικό Λύκειο και στο ΕΠΑΛ, στήνοντας έναν εξεταστικό μαραθώνιο. Στην πράξη θα έχουμε μίνι πανελλαδικές για κάθε τάξη (με την Τράπεζα Θεμάτων) συν τις πανελλαδικές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.  Συμπληρώνει την επίθεση στους μαθητές, με την αύξηση του μέσου όρου προαγωγής σε 10 ανά μάθημα, για Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια. Το Λύκειο μετατρέπεται σε «εξεταστική αρένα», ο ανταγωνισμός θα γιγαντωθεί, τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας αλλά και οι γονείς θα πρέπει να ματώσουν για να έχουν τύχη, αν έχουν.
  • Για τις εγγραφές στα ΕΠΑΛ βάζει το ηλικιακό όριο των 17 ετών, όταν με βάση τα τωρινά δεδομένα, το 30% περίπου των μαθητών τους είναι πάνω από 18, θέλοντας να οδηγήσει ένα μεγάλο τμήμα της νεολαίας στην άτυπη εκπαίδευση και κατάρτιση.  Συγχρόνως, κλείνει περαιτέρω τη στρόφιγγα εισαγωγής στα ΑΕΙ. Ακόμα προχωράει σε ίδρυση ξενόγλωσσων προπτυχιακών τμημάτων με δίδακτρα που είναι προπομπός της πλήρους ιδιωτικοποίησης των ΑΕΙ και σε περιορισμό των μετεγγραφών, αντί για την αύξηση των μετεγγραφών με κοινωνικά κριτήρια.
  • Επανέρχεται η αναγραφή της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και οι λεγόμενες πολυήμερες αποβολές στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών! Όμως η συνειδητή πειθαρχία, η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, η αλληλεγγύη, η αγάπη για τη μάθηση είναι αξίες που καλλιεργούνται μέσα από το ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου, τους στόχους και τις αξίες που καλλιεργεί.
  • Εισάγει κεντρική εποπτεία και ασφυκτικό έλεγχο, αφού κάθε σχολική μονάδα οφείλει από το σχολικό έτος ‘20-21, να λειτουργεί με «εσωτερικό κανονισμό». Η εμπλοκή των Δήμων στην Εκπαιδευτική διαδικασία και στη σύνταξη των κανονισμών λειτουργίας των Σχολείων, μαζί με τους συλλόγους γονέων ενισχύει την κατηγοριοποίηση, την «αυτονομία» και «ευελιξία» στην κατεύθυνση της υποχρηματοδότησης και της αναζήτησης «χορηγών». Ο Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με τους γονείς θα καλείται να διαχειριστεί τη φτώχεια από την ελλιπή κρατική υποχρηματοδότηση.
  • Προωθούνται οι λεγόμενες δεξιότητες και η κατακερματισμένη κατάρτιση σε βάρος της πολύπλευρης μόρφωσης και κριτικής σκέψης. Και μάλιστα «δεξιότητες» με συγκεκριμένα ιδεολογικο-πολιτικά φορτία προσαρμοσμένα στις ανάγκες της αγοράς όπως η επιχειρηματικότητα και ο εθελοντισμός, που δε σχετίζονται με τις πραγματικές κοινωνικές και μορφωτικές ανάγκες. Αντί να δοθεί προτεραιότητα στις αναγκαίες αλλαγές των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των Σχολικών Εγχειριδίων, που προωθούν τα Μαθηματικά του «περίπου», τη διδασκαλία της Γλώσσας μέσα από συνταγές μαγειρικής, την αποσπασματικότητα στη γνώση, αντί να ενισχυθεί η σύγχρονη γενική παιδεία και μόρφωση για όλα τα παιδιά, που είναι και το υπόβαθρο για την κατάκτηση των αναγκαίων ικανοτήτων, τελικά ενισχύονται όλα εκείνα τα στοιχεία που έχουν οδηγήσει το σχολείο στα σημερινά αδιέξοδα.
  • Στο Νηπιαγωγείο, όπου τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας εισάγεται το αντικείμενο των Αγγλικών. Ανοίγει ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής. Την ίδια στιγμή αρνούνται να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πλήρη και ουσιαστική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής σε όλη την Ελλάδα με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις, να ενισχύσουν τα Νηπιαγωγεία με όλο το απαραίτητο βοηθητικό (π.χ. τραπεζοκόμους) και επιστημονικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς). Η συγκεκριμένη αλλαγή του Αναλυτικού προγράμματος του Νηπιαγωγείου στοχεύει στον κατακερματισμό της   γνώσης και στην ενίσχυση των δεξιοτήτων που θα είναι απαραίτητες στον αυριανό εργαζόμενο.
  • Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών σε βάρος πάντα των μορφωτικών δυνατοτήτων των λαϊκών οικογενειών. «Αριστεία» για τους λίγους, υποβάθμιση για τους πολλούς.
  • Τιμωρούνται για μια ακόμα φόρα οι αναπληρωτές, που επί 20 και πλέον χρόνια έχουν πάρει στις πλάτες τους τη λειτουργία των δημόσιων σχολείων. Αντί να παρθούν ουσιαστικά μέτρα στήριξης της διαβίωσής τους εκτός του τόπου μόνιμης κατοικίας τους, τιμωρούνται με διετή ή τριετή αποκλεισμό από τους πίνακες σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας. Η διάταξη για την «κατά προτεραιότητα κάλυψη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων» ομολογεί με τον πιο επίσημο τρόπο πως το κράτος και το Υπουργείο Παιδείας θα αφήνει ακάλυπτα χιλιάδες κενά σε όλες τις υπόλοιπες τάξεις και τις ειδικότητες.
  • Οι διατάξεις για κατά προτεραιότητα κάλυψη στην Ειδική Αγωγή των κενών στα Ειδικά Σχολεία φανερώνει την πρόθεση της κυβέρνησης να αφήνει χιλιάδες κενά σε Τμήματα Ένταξης, Παράλληλης Στήριξης κ.ά. ακάλυπτα. Ιδιαίτερα στον ευαίσθητο χώρο της Ειδικής Αγωγής χρειάζεται όλοι οι μαθητές από την πρώτη μέρα του σχολείου να έχουν τον εκπαιδευτικό δίπλα τους. 
  • Δεν παίρνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό. Δεν μπορεί η ευθύνη, όχι μόνο για παιδαγωγικά αλλά και για κοινωνικά, ψυχολογικά και αλλά ζητήματα, που αφορούν και άλλες ειδικότητες, που δεν υπάρχουν σήμερα στα σχολεία, όπως π.χ. κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι κλπ., να μεταφέρεται για μια ακόμα φορά στις πλάτες των εκπαιδευτικών μέσω του θεσμού των Εκπαιδευτικών Εμπιστοσύνης.
  • Οι διατάξεις για την αντιδραστική αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση αποτελούν και τους δείκτες ελέγχου όλων των παραπάνω αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων. Η αξιολόγηση καθίσταται κομβικής σημασίας εργαλείο για την προώθηση και εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Στο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνεται η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ως συνέχεια του νόμου Γαβρόγλου. Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας αποτελείται από τον προγραμματισμό και από την αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας που είναι διπλή: εσωτερική αξιολόγηση από το Σ.Δ.  και εξωτερική αξιολόγηση από τον Συντονιστή Εκπ. Έργου που είναι υπεύθυνος για κάθε σχολική μονάδα. Η έκθεση προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του σχολείου και σε πλατφόρμα του ΙΕΠ, με έλεγχο από την ΑΔΙΠΠΔΕ εκκινώντας έτσι μια διαδικασία ανταγωνισμού, κατηγοριοποίησης και ταξινόμησης των σχολικών μονάδων με κριτήριο τη συμμόρφωσή τους με τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές. Η αξιολόγηση δεν αντιμετωπίζει τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών της λαϊκής οικογένειας για ουσιαστική μόρφωση. Δεν έχει καμία σχέση με την επίλυση των προβλημάτων των σχολείων αλλά  και του ίδιου του έργου του εκπαιδευτικού. Ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία, οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία και από την άλλη στόχος είναι να αθωώνονται οι αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων.

Το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο να μην κατατεθεί! Τώρα είναι ώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να οργανώσουν την πάλη ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης.

Δυναμώνουμε τον αγώνα για την ικανοποίηση των δίκαιων διεκδικήσεών μας για μόρφωση, δουλειά και ζωή με δικαιώματα. Έχουμε τη δύναμη και την πείρα να τους εμποδίσουμε, να ακυρώσουμε τους αντιεκπαιδευτικούς σχεδιασμούς, να οργανώσουμε τον αγώνα κάτω από όλες τις συνθήκες.

Το εκπαιδευτικό κίνημα απαντάει με μαζικό, δυναμικό αγώνα διαρκείας

και Απεργία – Αποχή από την Αξιολόγηση

Οι δυναμικές και μαζικές για την συγκυρία κινητοποιήσεις του προηγούμενου διαστήματος, με αποφάσεις και συμμετοχή δεκάδων εκπαιδευτικών Συλλόγων Εκπ/κών Π.Ε. και ΕΛΜΕ και εκατοντάδων εκπαιδευτικών στη Βουλή, στις Διευθύνσεις Π.Ε και στο υπουργείο Παιδείας ήταν μόνο η αρχή.

Μπλοκάρουμε την αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση με απεργία-αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία

Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει άμεσα απόφαση απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση.

Καλούμε τους Συλλόγους Π.Ε. που δεν έχουν πάρει ακόμη σχετικές αποφάσεις, να συνταχθούν με το κοινό κείμενο των 77 Συλλόγων ΠΕ – ΕΛΜΕ για απεργία-αποχή από την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση.

Κλιμακώνουμε την πάλη με την οργάνωση μαζικού πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου. Η κυβέρνηση να μην τολμήσει να φέρει στη Βουλή το νομοσχέδιο.

ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΣΥΣΠΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΟΥΜΕ!!

 

ΤΟ Δ.Σ

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα